BUDDHA DHARMA SANGHA

 

  • SIDDHARTHA GAUTAMA
  • EĞİTİM
  • USUI İNİSİYASYONU
  • BUDDHA USUI ÖĞRETİSİ
  • SON HABERLER
  • REFERANSLAR
  • SON GELİŞMELER
  • İNİSİASYONLAR
  • GELENEKSEL REİKİ
  • 2020-05-24
    2020-04-22

      SIDDHARTHA GAUTAMA 
      BUDDHA ( İÖ.563 - 483 )


     Hindistan Nepal de doğan Kralın Oğlu 29 yaşına kadar saraydan çıkarılmadı, bir gün   çıktığında hasta kişi,yaşlı kişi ve bir ölü kişi gördü.O günden sonra saraydan ayrıldı ve   hayatın gerçek anlamını aramaya başladı. İÖ.528 de, 35 yaşında Bodhi ağacının altında       akşamdan sabaha meditasyonu bittiğinde o artık bir BUDDHA idi...

      DÖRT YÜCE GERÇEK

      1.Dukkha acı hayatın varoluşun parçasıdır,
      2.Samudaya nedeni arzu ve isteklerdir,
      3.Nirodha bırakılırsa acılar sona erdirilebilir,
      4.Magga bu da sekiz aşamalı asil yol dur.

      SEKİZ KATLI ASİL YOL

      1.samyak drishti Doğru görüş,
      2.samyak sankalpa Doğru anlayış,
      3.samyak vak Doğru sözlülük,
      4.samyak karmanta Doğru davranış,
      5.samyak jiva Doğru yaşam biçimi,
      6.samyak vyayama Doğru çaba
      7.samyak smriti Doğru bilinçlilik,
      8.sahyak samadhi Tam uyanıklık.

      İKİ GERÇEK
      1.Samvriti satya (dünyevi gerçek)
      2.paramartha satya (mutlak gerçek)

      ÜÇ DHARMA MÜHRÜ (kilit)
      1.Dharma mudra (süreksizlik)
      2.Anitya (özsüzlük)
      3.Nirvana (aydınlanmak) 

      KURTULUŞUN ÜÇ KAPISI (anahtar)
      1.Shunyata (boşluk),
      2.Animitta (belirtisizlik),
      3.Apranihita (hedefsizlik).
       Bu üç kapıdan giren korku,karmaşa   ve üzüntüden kurtulur.


      BUDDHA nın ÜÇ BEDENİ
      1.Dharmakaya (aydınlanma),
      2.Sambhogakaya (zevk),
      3.Nirmanakaya (tarihsel),

      ÜÇ CEVHER
      1.Budda (yol gösteren),
      2.Dharma (anlayış,sevgi yolu),
      3.Sangha (ahenk,farkındalık topluluğu) 
      
     
     DÖRT SINIRSIZ ZİHİN
      1.Maitri (sevgi),
      2.Karuna (şefkat),
      3.Mudita (sevinç),
      4.Upeksha (sakinlik).

      BEŞ KÜME
      1.Rupa (şekil),
      2.Vedana (duygu),
      3.Samjna (algılar),
      4.Samskara (zihinsel oluşum),
      5.Vijnana (bilinç)

        BEŞ GÜÇ
      1.Shraddha (inanç),
      2.Virya (gayret),
      3.Smriti (dikkat)
      4.Samadhi (konsantrasyon),
      5.Prajna (içgörü)  

     
       ALTI PARAMİTA (özgürleşmek)
      
    1.Dana paramita (vermek),
      
    2.Shila paramita (dikkat),
      
    3.Kshanti paramita (kapsamlılık),
      
    4.Virya paramita (gayret),
     
     5.Dhyana paramita (meditasyon),
      
    6.Prajna paramita (içgörü).

         UYANIŞIN YEDİ UNSURU
       1.Smriti (dikkat),
       2.Dharma pravichaya (olguları incelemek),
       
    3.Virya paramita (gayret),
       
    4.Prashrabdhih (rahatlık),
       
    5.Priti (sevinç),
       
    6.Samadhi (konsantrasyon),
       
    7.Upeksha (sakinlik).

      BİRBİRİNE BAĞLI ORTAK DOĞUŞUN ONİKİ HALKASI (aldanış zihin)
      1.Avidya (cehalet)
      2.samskara (istemli edim)
      3.vijnana (bilinç)
      4.namma rupa (zihin/beden)
      5.ayatana (altı duyu organı)
      6.sparsha (temas)
      7.vedana (duygu)
      8.trishna (şidetli arzu)
      9.upadana (bağlanma)
      10.bhava (olma)
      11.jati (doğum)
      12.jaramarana (yaşlılık ölüm) 

        BİRBİRİNE BAĞLI ORTAK DOĞUŞUN ONİKİ HALKASI (gerçek zihin)
      1.vidya (net anlayış)
      2.mahapranidhana (büyük emel)
      3.(dört bilgelik)
      4.(dönüşüm bedeni)
      5.sambhogakaya (sonuç bedeni)
      6.(temas dikkati)
      7.(duygu dikkati)
      8.brahmaviharas (dört sınırsız zihin)
      9.apranihata (özgürlük)
      10.(harika varlık)
      11.(doğumsuzluk bilgeliği)
      12.(ölümsüzlük bilgeliği)

    Devamı »
    2015-01-03
    2015-01-01